in de bus - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Paul Veer - WaarBenJij.nu in de bus - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Paul Veer - WaarBenJij.nu

in de bus

Door: paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

31 December 2017 | Nederland, Alkmaar

In de bus naar Alkmaar. Samen in de Keuken. In de middagschemering van derde kerstdag vragen we een meisje in de bus een groepsfoto te maken. Acht grijnzende koppen, op 4 busbankjes. Een korte wandeling door de oude stad, langs de kaasmarkt, en door het Fnidsen naar de Hekelstraat. In groepjes worden italiaanse hapjes klaar gemaakt, onder leiding van Emmy en haar dochter. Tussendoor fotootjes maken van het feit dat we voor het eerst, en voor het laatst, dit jaar met zijn allen bij elkaar zijn.

Gisteren was het bij ons thuis de zoete inval, de boot uit Schier, de auto uit Kopenhagen, en het vliegtuig, van nog verder weg. Rolkoffertjes, kleine cadeautjes, schouderklopjes, omhelzingen, en veel verhalen over het afgelopen jaar, en over wat komen gaat. Een verhuizing die klinkt naar thuiskomen, meerdere verbouwingen in het vooruitzicht, een gezinsuitbreiding die klinkt als een nieuwe levensfase. Praten in de duinen van Bergen, koffie drinken in Hemingway of in het paviljoen van Hargen, na weer een strandwandeling met wind tegen. Het zijn een paar geweldige dagen voor Thea en mij, met zes wereldbestormers om ons heen, tjokvol ambitie en met grote plannen. Plannen die variëren van een toekomstig huistheatertje tot ergens waar de sky the limit is.

Kerstmis begint eigenlijk te laat, en de jaarwisseling komt te vroeg. Gezellig bij elkaar zijn hangt samen met afscheid nemen. We kijken vooruit naar 2018, naar maart, april, mei, juni, naar momenten waar we elkaar in wisselende gezelschappen weer gaan ontmoeten. Fijne vooruitzichten.

Als de wereldbestormers zijn vertrokken, keert de rust terug. Krijgt de wereld weer de omvang die ik kan behappen. De Top2000, de Volkskrant met het terugblik op het jaar 2017. Vanavond Youp, en morgen de eerste dienst van het jaar 2018. Rustig de drempel over, met vanmiddag kippensoep, dan wat oliebollen en een appelbeignet en vanavond met een glas champagne de jaarwisseling. Proost op 2018 allemaal !!

• 31 December 2017 - 15:15

Kees:

Proost en gelukkig nieuwjaar pollie, het was erg fijn thuiskomen.

• 31 December 2017 - 17:47

Peter:

Zalig Nieuwjaar alvast.

• 01 Januari 2018 - 01:57

Mariëlle:

Wat een gezellig verhaal en wat een knusse plaatjes.
    Heet dit bezoek “ kort maar krachtig”?
    En de top 2000 én Youp zijn vast nóg leuker na dit bezoek.
    Sudder nog ff lekker na en dan is het gewoon weer dinsdag, dokter Paul