Zat ik maar op Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Paul Veer - WaarBenJij.nu Zat ik maar op Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Paul Veer - WaarBenJij.nu

Zat ik maar op Zanzibar

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 Oktober 2019 | Tanzania, Zanzibar

Ja mensen, daar kunnen jullie een voorbeeld aan nemen. Ik ben niet zo van voornemens, maar 2020 wordt voor mij het jaar van de ‘duurzame artsenij’

Werken wat nodig is om prettig te kunnen leven. Alleen nog maar dat doen wat nuttig, veilig en wat goed is. Zowel voor de hulpvrager als voor mij. En vooral niet doen wat schadelijk is. Vul zelf maar in wat allemaal schadelijk kan zijn. Niet meer en niet minder. Zit nog te dubben of ik deze verandering ook met papieren visitekaartjes kracht bij moet zetten of juist niet. Denk het laatste. Geen voornemens meer. Minder papier, geen reclamefolders, alleen de krant nog maar digitaal lezen, of geen krant.

Voor reizen en voor tripjes geldt vanaf 2020 hetzelfde. Klimaat en duurzaamheid first. Met de nachttrein naar Wenen, en dan gewoon doorfietsen via Bratislava naar Boedapest. Of verder. Duurzame toeristenij. De tent weer van zolder, slaapzakken in de fietstassen en op weg. Naar Texel, de Veluwe, de Duitse en Deense Waddeneilanden, genoeg te beleven. De kooldioxide uitstoot he ? Oppassen met de vervuiling, nog meer gekleurde bakken achter het huis en en nog betere afvalscheiding. Niet erover praten, maar doen ! Alle boeren het land uit, geen nieuwbouw meer in de Randstad, dan gaat de overbevolking vanzelf wel naar de arme landen.

Al het geld wat overblijft, gaat in de bio-spaarpot voor een Tesla !

Ach, de arme landen, maar ook de leuke rijke landen. Dat is wel een dingetje. Achtertuin first, verre vliegreizen moeten verboden worden. Daar ga ik niet over, maar dat komt wel goed met een boze Gretha en clean up boy Boyan. Ik draag mijn steentje bij.
Niet naar het Noorderlicht EN niet naar Zanzibar. Eind februari 2020 is daarvoor de beste tijd. Voor beide. Maar ik ga niet. Geen voornemens hè ? Ik ga NIET.

Althans, niet in 2020, niet allebei, en zeker niet in hetzelfde jaar. Zo doe je dat, zo doe ik aan duurzame toeristenij. Zo blijft er ook genoeg tijd over voor duurzame artsenij. Capiche ?

• 11 Oktober 2019 - 14:42

Thea Dekker: