Islamitische Internet Individualist - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Paul Veer - WaarBenJij.nu Islamitische Internet Individualist - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Paul Veer - WaarBenJij.nu

Islamitische Internet Individualist

Blijf op de hoogte en volg Paul

12 September 2012 | Nederland, Enkhuizen

Heb ik het al met jullie over vroeger gehad ? Toen alles nog beter was ? Toen de mensen nog wel luisterden ?! Naar hun ouders. Naar de mensen op de radio en de televisie. En naar de politieke leiders van de VVD en van de PvdA, die toen nog Wiegel en den Uyl heetten. Dat waren nog eens tijden. Als je geluk had ging je ´s avonds bij de buren het 8 uur journaal op de zwart-wit televisie kijken. Het hete nieuws van die dag uit Den Haag. En dan nog internationaal nieuws van een paar dagen ouder, gefilmd met een reutel, en per koerier, en later per satelliet, via de studio naar de huiskamers van de rijken onder ons gezonden. Nieuws over het dreigende socialisme in midden amerika. Over de dollar en de koude oorlog en over de wedloop, of de amerikaanse kapitalisten of de russische communisten er als eerste in zouden slagen een mens op de maan te laten lopen . De maan, stel je voor ! Kennedy, die Chroetsjow als een gevaar voor de wereldvrede beschouwt. Schoenen uit en stil op de grond zitten, want de volwassenen in de stoelen achter ons wilden er niets van missen natuurlijk. Je denkt misschien: oude koek en niets van terecht gekomen. Maar vergis je niet. De afgelopen week heeft Rutte ons gelukkig weer in duidelijke woorden gewaarschuwd voor het rode gevaar, dat op ons loert, en dat ons rampspoed zal brengen. Onzin natuurlijk. De sociaal democratie heeft in het verleden en in het heden al vaak bewezen de beste stroming te zijn om een ontspannen maatschappelijk evenwicht te realiseren, met een gunstig toekomstbeeld, en met de beste kansen en met de beste levensomstandigheden voor iedereen. En daar gaat het om.

Sinds het millennium zijn de drie J´s nationaal en de drie I´s internationaal de belangrijkste ontwikkelingen waar we een regeling mee moeten treffen. Misschien is acceptatie een beter woord. Laten we het daarom maar vooral over de internationale uitdagingen hebben. Als er in Nederland of in Europa over islam wordt gesproken, dan wordt dat al snel vertaald in integratie, of in inburgering. Zij en wij. Buigen en barsten. Vreemde polariserings gedachten. Als de radicaliteit aan beide zijden verdwijnt, dan is er helemaal geen probleem en geen spanning meer. Dan is er alleen een toegevoegde waarde. Vul zelf maar in of je dat een religieuse, of een culturele of een gastronomische meerwaarde vindt. Omarm de diversiteit en proef er van.
De voor- en nadelen van internet zijn terug te voeren op de ontdekking van de tomtom. Van het GPS als je dat liever wilt. Altijd weten waar je bent, waar een ander is, hoe ver weg dat is, hoe snel er je kunt komen, en hoe snel iets op je af komt, lijkt een verrijking in het leven van een mens. Zeker als je dat brok kennistechnologie nog eens kunt wegstoppen in een apparaatje in je broekzak, ter grootte van een halve winterpeen. Of kleiner. Jammer dat het ten koste gaat van de ruzie in de auto met de landkaart op schoot. Of ten koste van een gesprek in de treincoupe tussen Purmerend en Hoorn. Dat er geen brieven meer geschreven worden. Dat het communiceren met vrienden en met nog meer vrienden is afgevlakt tot een feel good uitwisseling van niksigheden, die over en weer geliked worden. Dat je pas bij 500+ gaat meetellen als vriend op FaceBook, of als serieuse werknemer op Linked in, of als BN-er met nog veel meer followers op Twitter. Getverdemme. Ik ben helemaal niet bang voor socialisten. Ik ben bang voor individualisten. Als we de drie I´s een plekje in onze samenleving van 2012 hebben gegeven, dan kunnen we aan de slag met de drie J´s. Maar daarover een andere keer. Eerst vandaag nog even allemaal eensgezind op de PvdA stemmen !!

• 12 September 2012 - 16:15

Henk:

Hoi Paul,

Net enkele zinnen met je geliefde verwisseld, over de telefoon natuurlijk. De laatste twee dagen heb ik Rutte, Pechtold, Roersma, Femke H., Wilders en die PVDA man die vreselijk lijkt op Guy Forget (ex bond-coach van het tennis team Daviscup van Frankrijk), op de voeten gevolgd. Vreselijk ben ik blij niet te hebben gestemd. Taarendegen,vreselijk blij met jullie aanwezigheid en vriendschap.

• 12 September 2012 - 16:20

Henk:

Sorry, 'daarintegen'

• 12 September 2012 - 16:48

Toos Turbo:

Hoi Paul,

Hier ff een razendsnelle groet uit het zuiden van het westen.
    Ik ben het helemaal met je eens! Het is toch te zot dat iemand je gek an zit te keikuh as je halleu seg!
    Ut is toch de achterdeur uit dat we nie eens meer knus om tafel kenne sitte! Of dat we met de heule famillie naar die Hennie Huisvriend zate te keikuh.

Nee dat waren inderdaad nog es teiduh. Theaters lopen leeg, biosceupe half fol, of ut mot een enorme blokbuster sein. Maar toch. We motte weer verbroederen, uit liefde iets voor elkaar wille doen! Euh, wat sal de wereld er dan een stuk beter uit sien!

En helaas sitte die individualisten overal. Echt getver, gruwel bijna met je mee hiero.

Ken je de LETS? Dat zijn nog e leuke dinguh. Zo kun je ook verbroederen. Diensten voor elkaar doen zonder kosten. Een soort van reulen seg maar. Er zijn best veul dingen nog die sociaal sein hoor Paul. Niet getreurt. Alleen t is nie meer van onse generasie! ....maar EUH...als die techniekerij toch weg sou falluh? EUH! ...mot er nie an denke. Maar t souw wel een boel verbroedering met sich mee kenne brenge...

Nou voor de gemoetstoestont ff een hartegroet van Toos!

Mazzel!

ps google maar es wat LETS is... bedenk me net da'tat euk nie sonder pc kan.. sjeeeeej hee! ...t sit overal.. sonder dat ding had ik je verhaal ook nie kenne lese nie! NOH, het is nog erger dan ik dach! Paul, als de pc ermee uitschei, dan is t pas crisis!

• 12 September 2012 - 17:06

Wannes:

Toos Turbo.. das nog eens een toffe naam

• 13 September 2012 - 14:50

Henri:

Hoi Paul,

Ben het behoorlijk met je eens, maar je laat je toch niet op de kast jagen door die verkiezingsretoriek!

Wij hebben beiden (zeer) gevaarlijk gestemd. En over een paar weken of maanden zal het "blauwe gevaar" met het rode in 1 kabinet zitten. En da's misschien wel het beste! Vooral als er echt gevaar komt uit die economische malligheid rond die banken of die euro, want dat kunnen we op de korte termijn niet voor zijn, en we doen te weinig om dat wel voor de langere termijn voor te zijn. Maar dat was met de neutronenbom ook zo.
    (Wel fijn dat veel PVV-ers weg zijn!)

Ik "like" de serie foto's van weleer. Dat waren tijden! Maar deze ook! (zoals we net nog samen in Frankrijk hadden).
    En betwijfel meer en meer of ik wel op Facebook moet. Ik krijg berichtjes van nichtjes waar ik echt niks mee hoef, maar om ze dan weer te "ontvrienden"? Heb geen behoefte om ze te schofferen.

Groet en liefs voor het meissie, de kinderen, en wie dit leest,
    Henri