Blue Bombers & Crutches - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Paul Veer - WaarBenJij.nu Blue Bombers & Crutches - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Paul Veer - WaarBenJij.nu

Blue Bombers & Crutches

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hartelijk dank voor alle warme reacties, het medeleven en de  sympathieke scheldpartijen, waar ik zelf alleen nog maar godgloeiendegodverdomme aan toe te voegen heb. Dit was tenslotte ook de meest favoriete vloek van mijn vader, als het echt tegen zat, of als iets echt pijnlijk was. En pijnlijk was het ! Drie kwartier op een deinend schip, minstens nog een uur wachten op een nat voordek. Ik weet nog goed dat op 28 april om 3.10 p.m. mijn eerste IV morfine shot in mijn aderen stroomde en de opblaassplint om mijn R been werd gevuld. Zelf zou ik nooit en te nimmer in een minihelicopter tussen bergpieken naar een ziekenhuis 200 km zijn gevlogen, maar als een vastgebonden gedrogeerde man, had ik weinig in te brengen.Wel heb ik de hele avond met de narcotiseur en de chirurgen kunnen babbelen (spinaal gekozen), want als er wat verbouwd moet worden, moet je die buitenlandse klussers wel in de gaten kunnen houden.De eerste dagen in het ziekenhuis is er veel te bedenken, maar eigenlijk niet veel te regelen. In die dagen leer ik een paar vrienden echt goed kennen. Eerst Thea natuurlijk, die pas op de tweede dag in huilen uitbarst, maar als een lief en kranig wijf mij helpt met opbeurende woorden en het aanleggen van de urinaal. Wij zien beiden dat de tripjes naar Polynesie en Indonesie ons door de vingers glippen, en durven nog niet eens aan meer saaie alternatieve tijdsbesteding te denken. De werkvakantie is afgelopen. Het wordt nu hard werken om weer te leren lopen. Na drie operaties in vijf dagen komt er een soort tussenstand in beeld: een ernstig gecompliceerde beenbreuk, vanwege infectie- en trombosegevaar de eerste weken niet vliegen, én veelvuldig controles afspreken. Tussen nu en 20 mei bedenk ik een soort toernee langs orthopedische klinieken op het zuid- en noordeiland. Ik geef toe dat de avonturen in de gezondheidszorg nu als ervaringsdeskundige wel erg veel diepgang krijgen.Andere aangeworpen vrienden zijn drie bejaarde mannen, met wie ik het zaaltje besnurk en bekreun.Als ik wat later de morfinepomp afbouw blijkt 4 x 10 sevredol (little blue bombers) mijn beste compaan om nachtelijke pijn te bestrijden.En vandaag..... vandaag was bíjna een feestdag omdat het verband er af ging..... en ik hoopte op een mooie wondgenezing. Wel, daar moeten we het later tijdens die aangekondigde toernee nog maar eens over hebben....Zojuist kreeg ik twee okselkrukken met een hoog Lourdesgehalte aangereikt. En hoewel het er op lijkt dat beide benen nog even lang zijn (ja,ja Wannes, je kunt ook zeggen: nog even kort zijn) voelt het R been véél groter en zwaarder, en zorg ik er echt wel voor daarmee niet de grond te raken.Ik voel me een één-benige loopvogel...

  • 04 Mei 2009 - 08:08

    Toon:

    Hey Paultje!

    Goed om te zien dat je weer staat. Dat je been zwaarder is komt omdat er een halve ijzerhandel in zit denk ik. En met die buitenlandse klussers: wees blij dat het niet in Polen is gebeurd: die jongens moet je wel erg in de gaten houden. By the way, flying docters krijgt wel een heel andere betekenis zo.

    Hou je taai!

    XXX

    Toon

  • 04 Mei 2009 - 08:09

    Jolanda:

    Zal ik effe invliegen om je weer snel op de been te helpen?
    Ik heb, indien nodig, nog wel wat alternatieve therapien achter de hand. Sterkte, niet teveel stressen, want ik heb hier een wachtlijst....
    Eeen knuffel voor jullie beiden,
    jolanda

  • 04 Mei 2009 - 08:51

    Henri:

    Goed te horen dat jullie niet bij de pakken etc. De favoriete vloek van Pa van der Veer deed aan die van mijn eigen vader denken. Het patent is eraf, dus gebruik hem naar believe: "godgloeiendegodnakendegodversenondeju!"
    (Tja daar viel niet tegenaan te bidden.)
    Soms ten overvloede nog voorzien van het toetje: "Viele tyfusklerekankerkutzooi!"
    Met tegenwind zeilen schijnt heel aardig te zijn, maar je moet er van houden. Zet hem saam, en uitkijken voor magnetische velden, lijkt me.

  • 04 Mei 2009 - 10:34

    Mariejo:

    Lieve Paul en Thea,
    I krichroa sage ze jeweun: God nondeju of herriotstakker. Genoeg gevloek anders worden we een naprater volgens de papegaai van de billboards.
    Wat een pleegzuster bloedwijn verhalen. Ik heb met jullie te doen. Paul waarom heb je dat leuke t shirt niet aan dat we zo vlijtig voor je ondergekalkt hebben?
    xxx mjo

  • 04 Mei 2009 - 11:29

    Gon:

    Ik herken je nog steeds!!! Ziet er goed uit.
    Wie zegt dat je op 1 been niet kunt lopen, heeft gelijk! dus oefenen.
    Veel kracht en humor toegewenst van ons!

  • 04 Mei 2009 - 12:43

    Margriet:

    Het ziet er op de foto's alweer allemaal heel gewoon uit, gebroken been, meekijken naar de geweldige hechtingen en de eerste stappen op weg naar huis! Babbels aan de telefoon, het gaat de goede kant op. Je bent niet echt veranderd gelukkig! Ik hoop dat je binnenkort het tweede pootje bijzet, rustig an, lieve Paul en Thea
    sterkte allebei en ik denk aan jullie doei Margriet.

  • 04 Mei 2009 - 13:00

    Mariëlle:

    Beter één éénbenige vogel in de hand dan tien in de lucht. als ik dat been zo zie vraag ik me af: is beukers geemigreerd naar NZ?? Zet je beste beentje voor hè.
    Kus, ook voor thea

  • 04 Mei 2009 - 18:20

    TonJ:

    Heel veel sterkte Paul.
    En jij ook natuurlijk Thea.

    Ik denk aan jullie.
    Bummer!

  • 04 Mei 2009 - 18:23

    Kees En Cecilie:

    Teringjantje, dat is echt een dikke jaap! Jullie zien er al iets minder depri uit, maar het blijft een heftig verhaal (en Thea's gezicht verraadt veel huilen). En een gave Pausmobiel, had je nu je Doplo nog maar. Wij hebben veel aan jullie gedacht tijdens onze vakantie (geen ruige vaartochten maar wel een lastige trip naar de Keukenhof). Heel veel succes met de revalidatie en een hele dikke zoen van ons

  • 04 Mei 2009 - 22:02

    Neef A En Loes:

    He oom, jeetjemieneetje, wat een gevloek! Heb het lourdesgehalte van je krukken versterkt door wat authentiek bron water over je online fotocollectie te sprenkelen, en ook kan u rekenen op een extra gebedje. Hou je taai, groeten en liefs, ook aan thea natuurlijk en bedankt voor je verjaardagskaart!

    Later
    Neef A en Loes

  • 04 Mei 2009 - 23:17

    Wannes:

    A fijn, vloeken mag! Liteken ziet er netjes uit. als een goed stukje rollade! een stukje huid, net iets te dicht bij elkaar gepakt.

    Hou je haaks PaPaul!

  • 05 Mei 2009 - 06:17

    Barry En Jennie:

    3x is scheepsrecht...? Die minilaptop die ook al geen Australische foto's wilde downloaden, liet het afgelopen dagen ook ernstig afweten...mooi bericht getypd...nix...sorry.

    Alles wat ik wilde zeggen:

    DIKKE KNUFFEL!!!!!!

  • 05 Mei 2009 - 06:21

    Gem:

    hai paul en thea, de tweede keer dat ik op je/jullie site kijk en dan zulke verpletterende foto's! Geen flauw idee, dat dat mogelijk was na een luchtsprongetje. Helemaal aan gort. Brrr. Geen verdere woeste avonturen, maar wellicht met zijn tweetjes wat uithangen zonder vaste bezigheden... interessante mogelijkheden en gelukkig maar dat jullie nu bij elkaar zijn en niet ieder aan een nader eind van de wereld. Veel sterkte en ik hoop toch ook nog plezier samen.
    Het leven doet een beetje wat het niet laten kan. Tot later maar weer, groetjes gem

  • 05 Mei 2009 - 07:15

    Astrid Bijl:

    Ha die Paul,
    Krijg voor het eerst jou mooie site doorgemaild door collega's. Ik heb voorlopig dus even wat in te halen met lezen. Je zal wel gedacht hebben waarom je niets van mij heb gehoord in de afgelopen maanden. Nou daardoor dus!!!
    Tja en dan lees ik dus meteen dat het op dit moment niet zo lekker met je gaat. Dat is echt ......! Maar op de foto's zie ik dat je lekker wordt vertroeteld dus het zal wel weer goed komen met je. Het is natuurlijk wel erg jammer dat er verschillen plannen niet door kunnen gaan. Lieve Paul en Thea, ik wens jullie heel veel succes toe en hoop dat jullie weer snel leuke dingen kunnen gaan doen. Dikke knuffel van mij.

  • 05 Mei 2009 - 10:25

    Ertas En Asuman:

    Hoi Paul en Thea,

    Wij dachten even te kijken hoe het met jullie trip gaat. En dan kom je erachter dat het het nu dus niet zo gaat zoals je het had voorgesteld. In ieder geval van harte beterschap namens ons, en dat het maar snel weer beter gaat. Aan deze kant van de oceaan is behoorlijk wat veranderd. Apotheken land in Almere is behoorlijk door elkaar geshuveld, maar dat zal je wellicht al begrepen hebben van je collega huisartsen. je wordt nog steeds gemist, ook door de dames van de apotheek, en dat zegt toch ook wel wat.

    Nogmaals beterschap
    Ertas en Asuman

  • 05 Mei 2009 - 15:14

    Werner:

    god jongen wat shit.
    maar goed, je krijgt zo wel even wat belangstelling van mij.
    En trouwens....als je toch bij terugkomst weer een nieuwe uitdaging zoekt, je schrijft boeiend, iets in die richting zoeken?
    Sterkte! Werner

  • 05 Mei 2009 - 15:40

    Marieke:

    Ja Paul, nu zijn die benen nog gelijk, maar misschien rekt je geblesseerde been nog wel wat uit met al dat gewicht dat er nu in zit..;) Hou dat been dus maar goed omhoog of ga zitten in de Paulmobiel en doe geen gekke dingen! Nee, even serieus.. Ik vind het echt ontzettend !@#$%^*& voor jullie allebei. Heel veel sterkte. Ik denk aan jullie.

    Liefs, X x, Marieke..

  • 05 Mei 2009 - 16:03

    Cees En Marian:

    Het ziet er inderdaad heftig uit. Flink oefenen maar. Het is goed dat je nog niet veel mag doen anders had je geen tijd om al die goedbedoelde maar overbodige racties te lezen. Ik was juist gestopt met vloeken maar ik denk dat ik daarin alleen sta. Veel sterkte en doe mijn lieve zus de groeten.
    Cees en Marian

  • 05 Mei 2009 - 17:11

    Maartje:

    Ik ben heel blij om te horen en te zien dat de eerste schrik en ontzetting wat afgenomen is!

    En nu, moet je echt alle zeilen bijzetten om weer op de been te komen? Zet je beste beentje voor! Het is alle hens aan dek nu. Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk, want de beste stuurlui staan aan wal.

    Ik zou zeggen, houd je poot stijf en just dodo it.

    Maartje en Joost
    (tja, als mijn moeder het mag, dan mag ik het ook..)

  • 05 Mei 2009 - 17:24

    Jose Zwier:

    Wat een tegenvaller voor jullie! Hoop dat Paul snel weer mobiel is en dat jullie er toch nog van kunnen genieten. Leef vanaf nu mee met jullie site.
    lieve groetjes, ook van Wim
    José

  • 06 Mei 2009 - 07:55

    Sylvia:

    Lieve oue baas,god*** wat jammerdat dit is gebeurd,was zelf op vakantie naar Twenhaarsveld dat dit is gebeurd,heb net dit gehoord gekregen van je schoonmoeder.Balen zeg maar ik zie dat jullie er wel doorheen slaan.Ik wens jullie heel veel sterkte toe en denk aan jullie,dikke kus Syl

  • 06 Mei 2009 - 13:58

    Anneke ( Buurvrouw):

    Jeetje wat een ontzettende pech! We hadden (en hebben) erg met jullie te doen. Jammer dat de Cook-eilanden al geannuleerd zijn. Zelfs op krukken lijkt me dat een onvergetelijke ervaring.
    Sterkte allebei.
    Vriendelijke groet,
    Anneke

  • 06 Mei 2009 - 17:21

    Els:

    i feel so sorry for you two!!

    het raakt ook mij, want jullie zijn zomaar vaak in mijn gedachten de laatste week. na de verontrustende titel van het verhaal, gauw toch even lezen,schrik,gelukkig paul leeft nog, moest een weekje weg, je zou zeggen afleiding genoeg, maar nee ....

    tja ... wat kan ik doen....

    gewoon maar jullie heel veel sterkte en liefs wensen en ... hou vol!
    ooit.....!

    xx

  • 06 Mei 2009 - 19:50

    Wannes @ Werner:

    Hij heeft nu in ieder geval lekker veel tijd en veel kanten kannie niet op :)

  • 06 Mei 2009 - 20:31

    Martijn Coster:

    Beste Paul,

    Heel veel sterket met je herstel. Wat ontzettend jammer van wat eigenlijk het leukste deel van je trip had moeten worden !

  • 06 Mei 2009 - 20:56

    Loes:

    Ha Paul
    We kunnen elkaar weer recht in de ogen kijken nu je rechtop staat.Nu kun je weer opbouwen en voorwaart mars!!Elke dag een beetje beter; als je eerst maar in die prachtige Paulmobiel zit. Goed oefenen dus!
    Groet en snel herstel.

  • 07 Mei 2009 - 11:32

    Kees:

    neem even een paar van die little blue bombers mee, die geven vast een lekkere trip. Dan hoef ik dit jaar geen T-shirt...

  • 08 Mei 2009 - 10:07

    Kees:

    en een record aan reacties. Je moet blijkbaar eerst je been breken voor wat aandacht.

  • 08 Mei 2009 - 15:30

    Martin:

    Als je dan toch niet zoveel kunt doen is het misschien leuk om even te kijken.
    www.martinderooij.nl
    Gemaakt door Tonko.
    Het is nog niet helemaal af. Maar ik vind het nu al mooi.
    Verder zie ik er naar uit om weer met je te tennissen, maar we maken ons wel een beetje zorgen. Goed oefenen.

  • 08 Mei 2009 - 21:59

    Wannes:

    Lekker dapper, om tegen paul nu te willen tennisen! zo kan ik ook winnnen!

  • 09 Mei 2009 - 07:23

    Henkie:


    Foppe sloot zijn praatjes altijd af met de gevleugelde woorden: "al wat leeft en groeit en ons altijd weer boeit".

  • 11 Mei 2009 - 09:22

    Rina En Henk:

    hai paul
    gelukkig zijn jullie weer op rit
    en houden jullie er de moet in
    veel plezier en doe voorzichtig
    grt henk en rina

  • 11 Mei 2009 - 10:34

    Ruth:

    Gos , Paul. Wat een ontzettende afknapper na al je mooie ervaringen. Had je zelf geen geluksketting gehouden? (ik was er erg blij mee, waarvoor nog mijn hartelijke dank). Heb vreselijk met je te doen, maar wil ook desgewenst best een paar goede vloeken ertegenaan gooien. Een fruitmand kan ik je niet opsturen, maar als je behoefte hebt aan Nederlandse lectuur, dan roep je maar! Liefs en veel sterkte, Ruth.

  • 11 Mei 2009 - 18:27

    Sabine Van Sijl:

    Hallo Paul
    Ik hoorde van de collega's over je ongeluk. Wat een enorme pech....vreselijk balen voor je. Vreselijk dat je dit gebeurt op zo'n mooie reis. Je hebt een mooie site van waarbenjijnu. Ik wist niet eerder van deze pagina. Ontzettend gaaf dat je ook in West-Australia bent geweest, de foto's zijn voor mij heel herkenbaar, ben er zelf 2x geweest. Prachtig verslag heb je geschreven. Ik wens je enorm veel sterkte met je herstel!
    Groeten Sabine

  • 13 Mei 2009 - 04:45

    Dr Cripple:

    De toernee langs ortopedische poliklinieken krijgt hier in Wellington een extra dimensie ... de botgenezing gaat wel goed, maar de huid blijft zwart, zodat daar op 14 mei ook de plastisch chirurg naar gaat kijken ... gokje: over 1-2 dagen een vierde operatie in de zin van een huidtransplantatie, als ik tenminste een geschikt stukje getatoe-eerde Maori huid op de kop kan tikken van de huidbank. Binnekort weer een nieuw bericht op dit weblog van eigen hand, maar je kunt nu alvast bijlezen via mijn de site zuster Clivia: www.thea.waarbenjij.nu

  • 14 Mei 2009 - 07:57

    Kees:

    Ha kapitein Bonkepoot. Net moeders aan de lijn gehad. Heel veel succes vandaag met de eerste behandelingen, ik hou me vingers gekruist hier! kus van Kees

  • 14 Mei 2009 - 11:22

    Louis:

    Jeetje Paul, wat een ervaringsdeskundige van formaat ben je zo aan het worden!! Ik kreeg de verhalen van Tineke door maar nu print ik ze even uit voor Truus Dangermond want zij leeft ook erg met jullie mee en was ietwat vestoken v de erge finesses en natuurlijk het Godgloeiendeg..... je vader. Veel sterkte en helende beterschap gewenst. Tineke gaat morgen met Corry naar Griekenland en vandaag staken de Griekse Luchtverkeersleiders... Altijd spannend een vakantie! Dikke Groet, Louis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 379597

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 December 2022

Verre reizen, korte uitjes

14 Maart 2022 - 05 Mei 2022

Big Cities & the South

22 Januari 2016 - 31 Maart 2022

In beeld en gedachten

25 Februari 2005 - 30 Juni 2016

Oriëntal Travels

30 November 2010 - 31 Maart 2016

Stads Flarden

30 November 2004 - 19 Maart 2016

Zomervakanties

30 November 2004 - 19 Maart 2016

Tripjes & Datjes

15 April 2011 - 15 Mei 2011

Gordel van smaragd

06 December 2009 - 19 December 2009

Fidel in trainingspak

27 September 2008 - 02 Juni 2009

Abo´s & Maori´s

19 Maart 1956 - 31 December 1999

Het analoge tijdperk

25 Oktober 1986 - 01 Februari 1989

Mzuri sana

06 November 1981 - 05 Maart 1982

Bakra !

11 Juli 1979 - 11 November 1979

Latino america 1979

Landen bezocht: