in de gloria (reprise) - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Paul Veer - WaarBenJij.nu in de gloria (reprise) - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Paul Veer - WaarBenJij.nu

in de gloria (reprise)

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

19 Maart 2018 | Nederland, Alkmaar

De wekker, die me uit mijn winterslaap moest wekken, staat afgesteld op de dag van mijn verjaardag. Na weken en maanden van naar binnengerichtheid heb ik vandaag de gordijnen maar eens open geschoven. Met nog bevroren appels en broodkorstjes op het gras in de tuin kijk ik met toegeknepen ogen naar buiten. De zon lokt mij naar buiten. Dezelfde zon, die zich al weken verscholen houdt, die zich soms even in de bewasemde voorruit van mijn auto laat zien, als ik 's ochtends vroeg naar mijn werk rijd. Of die op weg naar huis als een rood schijnsel, net voordat het donker wordt, daar ergens, achter de duinen, boven de zee, het licht uit doet, zodat de avond en de nacht die volgen, mij weer met een koude deken toedekken. Vanaf vandaag laat de wekker zich niet meer op sluimer zetten. Niks meer nog een keer omdraaien. Aan de slag !

Het telefoontje van de WHAM vertelt dat ik de nacht voor mijn verjaardag geen dienst hoef te doen. Dank u wel WHAM. Kaartjes en kadootjes, telefoontjes en app-jes en mailberichten feliciteren mij met mijn verjaardag. Met 62 rondjes om de zon in de rugzak zijn alle wintersporten klaar en afgelopen. De fietsen worden klaar gemaakt. Wout Poels gaat op zijn plaat tussen Parijs en Nice, en Nibali wint 'La Primavera'. Daar schijnt de zon al. Aarzelend, maar met een aangenaam prikkeltje, bijna warm rond het middaguur, daar wil ik heen. Met een paar boeken in de rugzak, en de wandelschoenen aan de voeten wordt het hoog tijd om de dorpjes van Cinque Terre te gaan ontdekken, en de kroegen en straten van Genua op Goede Vrijdag te gaan bezoeken.

Vanaf 31 maart, met de feestelijke opening op maandag 2 april om 17 uur, zijn meer dan 100 schilderijen van de Eigentijdse Bergense School, met werk van meer dan 30 zondagsschilders, elke zaterdag en zondag te bezichtigen in Cultuur Café 'het Wapen van Bergen'

Kom je ook eens kijken ?
Elke zaterdag en zondag, van 31 maart t/m 15 april, tussen 11 en 17 uur.
Hieronder heb je alvast een voorproefje van wat er van mij bij hangt.

• 24 Maart 2018 - 09:01

Mariëlle :

In de Gloria!!!
    Je bent er weer,en het wordt een pracht jaar, let maar eens op.
    Eerst de benen strekken in Italië.
    Veel plezier en mooi weer daar.