Perth: first impressions - Reisverslag uit Perth, Australië van Paul Veer - WaarBenJij.nu Perth: first impressions - Reisverslag uit Perth, Australië van Paul Veer - WaarBenJij.nu

Perth: first impressions

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

30 September 2008 | Australië, Perth

Als mijn vliegtuig weer opstijgt uit Singapore, en met een grote bocht naar het zuiden koerst, krijg ik het besef dat de reis nu echt begonnen is. Als we dwars over Java heenkruisen ( tussen Jakarta en Bandung door ) wordt de zee onder mij groener en blauwer. Na een paar uur verschijnt Australie: eerst een paar atolletjes aan de westkust, dan oneindig rode grond, en pas veel later wat zichtbare menselijke ingrepen, zoals velden, wegen en stadjes. De meisjes van Singapore airlines worden blijkbaar puur geselecteerd op hun uitstekende engels en nog meer op hun uitstekende kleine billen, slanke tailles, pronte tietjes, rode lippen en pikzwart opgestoken haar. Eenmaal geland wordt alle bagage minutieus gecontroleerd, zowel met de hand als met snuffelhonden, op eetbaar spul en op ongeoorloofde duty free import, maar de immigration zelf stelt helemaal niets voor. In een witte luxe taxi zoef ik naar mijn flatje aan Mount Street in het centrum van Perth. Een blinkende huurauto staat de komende twee weken ter orientatie voor mij gereed. Het straatbeeld doet erg amerikaans aan: brede wegen met enorme borden, vele junkfood restaurants, en de mensen zien er slonzig en vet uit. Ik voel me nu al een slanke Adonis. Het weer is fantastisch en de kraaien maken hier blatende geluiden als schapen, en worden weer overstemd door het gekrijs van groepjes parkieten die hoog door de boomtoppen fladderen. Na een nachtje bijslapen dan gisteren de hele dag de stad kunnen verkennen.. inderdaad toch vooral herkenning naar de USA, en de waterkant lijkt zelfs echt op het californische Monterey. Met mijn huurauto oefen ik links rijden met een automaat, en het bevalt prima. Na drie dagen Perth doortoeren snap ik de stad al beter dan mij na drie jaar hulpeloos gedesorienteerd voelen in Nairobi Thea ! Niks geen backpackers armoe, alles is professioneel geregeld. Dat blijkt nog meer vandaag als ik mijn eerste kennismakingsdag heb: vriendelijke behulpzame dames van het kaliber uitzendburo geven in snel tempo praktische en medische informatie, en we regelen zo'n beetje het hele werkprogramma voor de periode tot nieuwjaar. Ik ga niet alles verklappen maar het ziet er goed uit. De eerste en laatste werkplek kan ik per eigen huurauto vanuit Perth berijden, en mijn maandje Hot Tom Price in november zal ik per vliegtuig bezoeken. Zodoende is dit Riverview Hotel in Perth dan ook met regelmaat mijn thuishonk, alweer zoals CPK dat was in Kenya. Als jullie lezen dat de eerste indruk heel prettig aanvoelt, dan klopt dat ! Zojuist is ook mijn Australische telefoon operationeel geworden. Niet om te bellen hoor, maar wel om te weten, dat 0450462318 nu in de lucht is voor dr Paul. Cheerio !

  • 30 September 2008 - 08:22

    Wannes:

    Dr Paul says; 'De meisjes van Singapore airlines worden blijkbaar puur geselecteerd op hun uitstekende engels en nog meer op hun uitstekende kleine billen, slanke tailles, pronte tietjes, rode lippen en pikzwart opgestoken haar.'

    Dat is een prima observatie voor het begin van een top tour! Zettem op, en geniet er van Paultje!

    Hier is het honde weer toe geslagen. Vanaf gister 9 uur 's avonds tot nu toe continu regen. Enjoy!

    Kus, Wannes

  • 30 September 2008 - 09:29

    Toon:

    Hey Paul.

    Klinkt goed. ik kan me er een idee bij vormen, maar de parameters vochtigheid en warmte ontbreken nog.

    Succes de komende dagen en ik ben ook erg benieuwd naar je mini stage.

    XXX

    Toob

  • 30 September 2008 - 13:35

    Keeb:

    JES! Singapore airlines, here I come! hoe was het eten? En dat oneindige rode gebied is zeker dat waar wij doorheen gaan reizen? Geniet ervan, thanks voor deze eerste update. Kees

  • 30 September 2008 - 16:21

    Mariëlle:

    Klinkt goed broertje.Geniet er van. dan doe ik op afstand mee.Hier is de herfst ECHT begonnen.Kut man en jij net op tijd weg

  • 30 September 2008 - 19:52

    Bregje:

    Hé dr Paul alias adonis!!! Genieten man daar, klinkt allemaal well-organized en goed om te beginnen. Wel tering end vliegen! Maar wat fijn dat je dan nog wat te genieten hebt onderweg!! Ik blijf je checken natuurlijk!
    Groet van Zr Bregje van de flying coaches!

  • 02 Oktober 2008 - 09:59

    Loes:

    Ha Paul

    Ver en toch dichtbij door dit mooie medium.
    De eerste berichten klinken positief en de zonnige plaatjes maken ons direct jaloers, want wij zijn met een klap midden in de herfst terecht gekomen.Geniet van al het goede zou ik zeggen.We blijven je volgen!
    Groet Eppe en Loes

  • 02 Oktober 2008 - 11:37

    Kees:

    Ha pollie,
    Ik wilde net gaan vragen of je al kangoeroes hebt gespot, maar je foto's geven het antwoord al. Ziet er goed uit, en ik ben blij te zien dat er in Perth ook parapluutjes worden verkocht door Paki's. Succes met de 'rural medicine' classes.

  • 02 Oktober 2008 - 15:05

    Thea:

    Je bent nog niet erg bruin!

  • 02 Oktober 2008 - 21:54

    Maartje & Joost:

    Ha Paul,

    Goed verhaal! Vooral die pronte tietjes blijven hangen. Of juist niet dus.
    Heel veel plezier!

    Liefs, Maartje en Joost

    P.S. hier heeft 't vandaag gehageld!

  • 03 Oktober 2008 - 19:05

    Jeanine:

    Ha Paul! Ik heb weinig toe te voegen aan wat iedereen al heeft gezegd, dus bij deze gewoon een hartelijke groet en een zoen uit Nederland. X

  • 04 Oktober 2008 - 16:53

    Marieke:

    Heay vakantieganger! ;) Ik ga er ook bijna vandoor hoor! Morgen om kwart voor 8 op naar Engeland (moet ik net als jij Engels praten)! Ziet er allemaal goed uit daar in Australië! Dat parasolletje is alleen wel een beetje klein.. Heb je al echte Skippy's gezien?

    Liefs, Marieke..

  • 05 Oktober 2008 - 15:26

    Maarten:

    Hee daar Paulie!
    Ik heb nu al heimwee als ik je verhalen aan het lezen ben en je foto's zie!
    Ff wat anders: ik krijg net door dat je niet tevreden bent over het internet; bij deze een tip voor internet in de grote steden: globalgossip.com. Retegoed/snel internet met webcams, koptelefoons, microfoons. De hele mikmak.
    Qua drank kan ik je niet echt helpen. Mijn oplossing was goedkope wijn in een kartonnen doos van vier liter voor 10 dollar. Niet te zuipen :).
    Veel plezier en succes daar! Komt wel goed. Ga je nog wel naar Fremantle? Is zeker de moeite waard!
    Groet, maarten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 379581

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 December 2022

Verre reizen, korte uitjes

14 Maart 2022 - 05 Mei 2022

Big Cities & the South

22 Januari 2016 - 31 Maart 2022

In beeld en gedachten

25 Februari 2005 - 30 Juni 2016

Oriëntal Travels

30 November 2010 - 31 Maart 2016

Stads Flarden

30 November 2004 - 19 Maart 2016

Zomervakanties

30 November 2004 - 19 Maart 2016

Tripjes & Datjes

15 April 2011 - 15 Mei 2011

Gordel van smaragd

06 December 2009 - 19 December 2009

Fidel in trainingspak

27 September 2008 - 02 Juni 2009

Abo´s & Maori´s

19 Maart 1956 - 31 December 1999

Het analoge tijdperk

25 Oktober 1986 - 01 Februari 1989

Mzuri sana

06 November 1981 - 05 Maart 1982

Bakra !

11 Juli 1979 - 11 November 1979

Latino america 1979

Landen bezocht: