bye Kees ... hi Kiwis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Veer - WaarBenJij.nu bye Kees ... hi Kiwis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul Veer - WaarBenJij.nu

bye Kees ... hi Kiwis

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

08 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Stel je toch eens voor ... in gedachten verruil ik de hoofdstad van Australia voor die van Nieuw Zeeland, tien keer kleiner, en in werkelijkheid blijk ik te verkassen van Sodom naar Gomorra. De bonte avond met Kees in Sydney is ingetogen en sfeervol. Na een dag, die we allebei naar eigen keuze invullen, treffen we elkaar aan de rand van het hotelzwembad op 9-hoog. We laten de zon nog even lekker inbranden. Trekken onze nette kleren aan, om even later door de hoerenbuurt van Kings Cross te slenteren. We eten in een yuppenbistro met een hoog homogehalte, en lopen langs de wereldberoemde snackkar van Harry on wheels, en via de luxueuze appartementen van Woolloomooloo weer terug naar het hotel. Het is een bijzondere maand geweest. De grootste helft met veel natuur en beesten, en de afronding in de steden Melbourne en Sydney. Het was prima om deze reis met zijn tweeen te maken. Kees is een makkelijke en gezellige reisgenoot. Bedankt !! Over twee dagen begint hij met zijn afstudeerscriptie en ik met een nieuwe werkperiode. Het is voor mij een raar gevoel om weer alleen op pad te zijn. Ik pak alles pas in als ik stapeltjes heb gemaakt, en veel notities heb bijgewerkt in mijn dagboek. Ik dwing mezelf om mijn gevoel op papier te zetten. Het voelt goed. Het hoofdstuk Australia is wel klaar zo. Terug naar WA zou ik vervelend vinden. Het vooruitzicht van 2 maanden werken in NZ en dan met mijn lief gaan reizen door nog onbekende plekken in de gordel van smaragd ( sorry dat dit zo klinkt ) voelt spannend en prikkelend. Daar houd ik van. Het is daarom wel makkelijk om uit Australia te vertrekken. Dat vindt de douane ook. Met een vlotte vlucht ben ik ruim voor middernacht in Wellington. In de hotelbar, op straat, overal in het centrum, lopen honderden mensen op straat. De meeste zijn verkleed. Ik zie groepjes mannen in cowboykleren. En een groepje pinguinmannen. Maar ook meisjes en vrouwen in hun oude schooluniform, waar ze eigenlijk niet meer in passen. Iedereen heeft een flinke slok op. Het was vandaag Waitangi, nationale feestdag, de officiele geboortedag van NZ, de dag waarop het verdrag wordt gevierd, dat de engelsen en maori's ooit sloten. Maar het is vooral het weekend van de Seven's. Een jaarlijks rugby toernooi met de 16 beste landen van de wereld, die in korte wedstrijdjes van 2x7 minuten in teams van 2x7 spelers, een top toernooi uitvechten. De finale tussen UK en NZ werd zojuist met 19-17 gewonnen door good old England. De sfeer is geweldig. Nog leuker dan het carnaval van Etten Leur. Bijna zo leuk als dat van Trinidad.De dag na het verlies lopen kamermeisjes met boodschappenkarretjes, volgeladen met lege flessen, door de hotelgangen. Op zondag blijkt Wellington een geheel andere stad. De supporters vertrekken, met dikke oogleden, en een koffiebeker in de hand. De sfeer in de stad is uiterst prettig, engels in de Botanical Garden, en op straat wordt het nieuwe chinese jaar van de os gevierd. Het nationale museum Te Papa ( our place ) krijgt van mij een dikke pluim: een smaakvolle expositie van oude maori's en nieuwe settlers en prima interactieve hoekjes voor jong en oud. Een film met animaties en met verrassende twee- en driedimensionale grapjes, en de biologie afdeling loodst mij langs het grootste ongewervelde dier ( de reuzeninktvis ) en het grootste gewervelde ( walvis ) exemplaar ter wereld. Morgen heb ik weer eens een echte introduktiedag en overmorgen probeer ik met de boemeltrein van half acht 's ochtends naar Otorohanga te reizen. Het is nu wel even uit met de pret. We gaan weer aan de slag !

  • 08 Februari 2009 - 03:46

    Paul:

    Niet om te bellen, maar wel om te weten: in Nieuw Zeeland ben ik bereikbaar op het mobiele nummer 0211162296

  • 08 Februari 2009 - 05:33

    Willem:

    Paul, zeven simpele woordjes snijden door mijn ziel. 'Terug naar WA zou ik vervelend vinden'. Maar alle gekheid op een stokje, wat een prachtig verhaal. En wat ben je met je neus in de boter gevallen daar in Nieuw Zeeland. Spekkoper!

  • 08 Februari 2009 - 07:11

    Thea:

    zo! dat is groen!

  • 08 Februari 2009 - 07:49

    Wannes:

    Ik heb oma der rollator ook al verkleed als Thomas! Het ziet er waanzinnig uit! Geniet van de mooie tijd in Nieuw Zeeland, een land wat mij leuker lijkt dan Australie.

    Kusjes, Wannes

  • 08 Februari 2009 - 10:39

    Arie En Clare:

    Haere Mai,
    Welcome in Aotearoa

    Kia Ora, Bro'
    Goed te horen dat de eerste impressies positief zijn.
    Wellington is niet altijd zou ludiek(meer als Den Haag in de jaren vijftig en zestig).Veel succes voor de komende dagen en weken in Otorohanga.
    En tot ziens in April/Mei natuurlijk.


  • 08 Februari 2009 - 13:17

    Maarten:

    Gaaf man! Veel plezier in het land der kiwi's en let vooral op hun grappige accent. :).

  • 08 Februari 2009 - 17:10

    HenkG:

    Hadie Paul,
    Goeie sfeer daar! Nog bedankt voor je kaart.(Beetje laat). Ben net aan het jaar van de Os begonnen, dus.Of wordt het de Ezel?. Over je voorstel zijn we nog in overleg, dus hoor je nog.Goeie tijd daarzo. H

  • 08 Februari 2009 - 17:53

    Toon:

    Wat een geweldige foto van Paul als Kiwi.

    De verslagen van Kees gehoord en de foto's gezien, en het ziet en zag er geweldig uit.

    Veel plezier daar!

    Zoenen,

    Toon

  • 09 Februari 2009 - 16:22

    Ymo:

    Geniet ze, ook maar weer van je werk, met mijn Cees reis ik hier door Zorgland,voel me bij zo'n Kiwi wel een beetje Dodo.

  • 10 Februari 2009 - 18:13

    Toon:

    Paul, ik heb af & toe verzaakt te lezen, omdat het steeds 2 verhalen waren, maar ben nu weer helemaal bij en ben benieuwd naar je nieuwe verhalen uit NZ. Veel plezier en werk ze!

    xXx Jeanine

  • 10 Februari 2009 - 18:58

    Jennie En Barry:

    Hi Paul,

    zo dus Astralie is geweest. we hebben weer even bijgelezen! erg jammer dat wij nu al weer meer dan een maand hier zitten. Dank je voor de leuke en kaart. Hebben jullie ook meer dode Kangaroos langs de kant van de weg gezien dan springend in het veld? Hoeveel foto's heb jij gemaakt van die ijzeren brug? de champagne bij het Opera House was overigens ook heerlijk! Wij hadden een hotel in Kings Cross, eeen lekkere gezellige buurt....haha. je krijgt een dikke kus van Jen en een knuffel van mij. We missen je nog steeds in de Comapgnie!!

    nog veel heerlijke momenten daar!

    Jennie en Barry

  • 13 Februari 2009 - 10:13

    Wannes:

    En? Hoe bevalt het groene Nieuw-Zeeland?

  • 16 Februari 2009 - 19:20

    Martin:

    De afgelopen tijd heb ik je een beetje verwaarloosd. Ik had even geen behoefte aan Australie. Ik zat met mijn hoofd en penseel te turen naar De West-Friese horizon. Het resultaat is nu te zien in het stadhuis. De opening was afgelopen vrijdag.Jammer dat je er niet bij was. Thea wel en dat was erg leuk.
    Groet.

  • 16 Februari 2009 - 23:38

    Paul & Thea:

    Dankzij die ravissante vernissage bezitten wij nu een echte De Rooij !

  • 17 Februari 2009 - 20:51

    Kees:

    wat is ravissant? En wat is een vernissage? Maar nog veel belangrijker, hoe is Nieuw Zeeland? Groeten uit Nederland, compleet met sneeuw, haring en recessie, hoezee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 380031

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 December 2022

Verre reizen, korte uitjes

14 Maart 2022 - 05 Mei 2022

Big Cities & the South

22 Januari 2016 - 31 Maart 2022

In beeld en gedachten

25 Februari 2005 - 30 Juni 2016

Oriëntal Travels

30 November 2010 - 31 Maart 2016

Stads Flarden

30 November 2004 - 19 Maart 2016

Zomervakanties

30 November 2004 - 19 Maart 2016

Tripjes & Datjes

15 April 2011 - 15 Mei 2011

Gordel van smaragd

06 December 2009 - 19 December 2009

Fidel in trainingspak

27 September 2008 - 02 Juni 2009

Abo´s & Maori´s

19 Maart 1956 - 31 December 1999

Het analoge tijdperk

25 Oktober 1986 - 01 Februari 1989

Mzuri sana

06 November 1981 - 05 Maart 1982

Bakra !

11 Juli 1979 - 11 November 1979

Latino america 1979

Landen bezocht: