there she stood in the doorway - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Paul Veer - WaarBenJij.nu there she stood in the doorway - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Paul Veer - WaarBenJij.nu

there she stood in the doorway

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 April 2009 | Nieuw Zeeland, Paihia

Na pakweg drie etmalen verflauwt de magie van het weerzien, en pakken we de draad weer op van onze jarenlange vriendschap. Tijdens de laatste dagen voel ik iets van hoe een solo-zeiler op de thuishaven aankoerst. Hoewel ik maar twee uur eerder dan Thea in Auckland aankom, heb ik het gevoel dat ik haar straks bij mij thuis ga ontvangen. En als ze eindelijk door de automatische deuren in de ontvangsthal stapt, is dat heel vertrouwd, maar ook weer even proeven. Ze is wit, en helemaal niet moe natuurlijk, en in stukjes en beetjes hoor ik over de jongens, het thuisfront, de familie, het werk, de buren en de stad. Zelf wil ik vertellen over hoe het er hier in NZ aan toe gaat. Ik probeer van mijn tijdelijke thuis ook haar thuis te maken. Thuis is het Ponsonby Art Hotel, waar onze gastvrouw Sally nog schever haar heeft dan Thea zelf.
Als er wolken voor de zon schuiven, dan zeg ik sorry, en als we iets leuks zien, of wat lekkers proeven, dan voelt dat als mijn verdienste. Van dat soort dingen, die pas weer na drie dagen normaal worden.
There she stood in the doorway .. van het vliegveld ... van de douche .. van de huurauto. Het vakantie - gevoel is driedubbelop, omdat ik vanaf nu ook gewoon 10 weken vrij heb, en omdat ik een doos met doktersspullen en papieren naar Nederland stuur.
Gisteren en vandaag zijn we op weg naar het noordpuntje van Nieuw Zeeland. Net na het weekend is het weliswaar volop herfst, maar het is ook paasvakantie, en daarom gezellig druk rond de Bay of Isles. Op een middag varen we onder dreigende luchten tussen de eilandjes van de baai, en gaan op zoek naar dolfijnen en orca's. Buitengaats stampt de catamaran flink op de golven en varen we door, langs en rond een hole in the rock. Op de terugweg zien we inderdaad van heel dichtbij een grote kudde dolfijnen, maar geen orca's natuurlijk. En vanaf nu kan ik weer gewoon naar Maori totems kijken. Hoewel het stukje deze keer, toeval of niet, toch wat korter is dan jullie van mij gewend zijn ...

  • 16 April 2009 - 21:49

    Wannes:

    Lekker pissen over de kunst! leuk jullie weer samen te zien!

    Xx

  • 17 April 2009 - 05:19

    Toon:

    Hundertwasser aan je plasser...

    Heel veel plezier samen en ik wordt erg blij van de twee berichten en de foto's van jullie twee. Heb een hele leuke reis!

  • 17 April 2009 - 06:29

    Kees:

    hahaha, ik moet toch wel erg gniffelen van deze foto's, jut en jul bij de waterval! Heb er erg naar uitgezien om weer van dergelijke foto's te zien. Geniet ervan en korte berichtjes zijn juist het meest betekenisvol! tschus, kus van Kees

  • 17 April 2009 - 15:13

    Kees:

    Check voor Thea's ervaringen thea.waarbenjij.nu

  • 17 April 2009 - 16:48

    Martin:

    Wat kan Thea mooi en ontspannen naar de fotograaf kijken. Wordt vast een leuke reis.

  • 17 April 2009 - 18:59

    HenkG:

    Paul, wist niet dat je je mondhoeken zo hoog kon krijgen! Thea hoort daar gewoon, zo te zien . Scheuf haar kan ook luik zijn!Ngoeie vakantie samen!

  • 18 April 2009 - 08:34

    Adrine:

    22243355%%^^^&&&***(()(*&^%$#@!Woorden zijn overbodig eindelijk weer samen maar dat je dan gelijk gaat bezuinigen op het geschreven woord dat is ff wennen maar goed dat is wel te aanvaarden.X

  • 19 April 2009 - 09:07

    Wannes:

    bij de waterval foto, lijkt je broek wel te groot paulio

  • 19 April 2009 - 18:56

    Marianne:

    Wat leuk om jullie samen te zien op 't fotootje; geen spat veranderd Thea. Je ziet er nog net zo vrolijk uit als vroeger. Ik volg de hele reis en alle mooie verhalen van jou Paul en zou het heel leuk vinden om jullie straks, later, over een tijdje, na jullie mooie reis saam, weer eens te spreken na zeg 20 jaar.
    Heeel veel plezier daar!

  • 19 April 2009 - 20:42

    Loes:

    Leuke bril Thé. De vakantiekiekjes zien er vrolijk en toch nog aardig zomers uit.Blijf wel schrijven:dat is net zo leuk! Veel korte berichtjes is ook goed. Eerst nog maar even van elkaar genieten en veel bijpraten.


  • 20 April 2009 - 10:34

    Els:

    wat super lief, heel héél fijne tijd met zn tweetjes ...........

  • 25 April 2009 - 14:42

    Tineke:

    Wat romantisch krijg er kippenvel van. En dat het opvalt die scheve haren!!!
    Heel heel veel plezier de komende weken. X 10

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 379705

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 December 2022

Verre reizen, korte uitjes

14 Maart 2022 - 05 Mei 2022

Big Cities & the South

22 Januari 2016 - 31 Maart 2022

In beeld en gedachten

25 Februari 2005 - 30 Juni 2016

Oriëntal Travels

30 November 2010 - 31 Maart 2016

Stads Flarden

30 November 2004 - 19 Maart 2016

Zomervakanties

30 November 2004 - 19 Maart 2016

Tripjes & Datjes

15 April 2011 - 15 Mei 2011

Gordel van smaragd

06 December 2009 - 19 December 2009

Fidel in trainingspak

27 September 2008 - 02 Juni 2009

Abo´s & Maori´s

19 Maart 1956 - 31 December 1999

Het analoge tijdperk

25 Oktober 1986 - 01 Februari 1989

Mzuri sana

06 November 1981 - 05 Maart 1982

Bakra !

11 Juli 1979 - 11 November 1979

Latino america 1979

Landen bezocht: