Blote benen - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Paul Veer - WaarBenJij.nu Blote benen - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Paul Veer - WaarBenJij.nu

Blote benen

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

26 April 2010 | Nederland, Otterlo

Daar zitten ze dan. In hetzelfde eetzaaltje als waar wij zitten te ontbijten. Vijf vrouwen, waarvan ik denk dat kort geleden de eerste door Sara begroet is. En de andere vier .... die weten dat dat binnenkort hun voorland is. De slanke blonde met scheef haar, en met de onberispelijke vrijetijdskleding en de juiste oorbellen. De te dikke van het stel, en natuurlijk is er ook de flamboyante met de krullen, die meer naar buiten, dan naar binnenin de groep blikt. Net als wij hebben ze afgesproken voor een weekendje naar De Veluwe. Aan de rand van een zandverstuiving. In een Cottage Hotellerie, die wordt uitgebaat door een vader en zijn volwassen dochter. Met dramatische levensverhalen, die de familiegeschiedenis van alle Veren bij elkaar doet verbleken, en die de nieuwsgierigheid naar de verhalen van De Vijf Vrouwen in het niets doet oplossen. We praten over het toen, over het nu, en over wat straks nog kan komen. Of niet natuurlijk. We fietsen op witte fietsen het grote rondje door het Nationale Park, en we slenteren te voet kriskras door de hele beeldentuin, en daarna belanden we rozig op het terras met rose en nootjes. Het is eindelijk lente geworden. We kijken naar blote benen en naar blote billen. De volgende dag maken we een lange wandeling door mul zand, door een droog bos, langs opengepikte vogeleitjes, en over knisperend mos waarin barsten zijn getrokken, omdat het hoog nodig moet gaan regenen. Maar het blijft het hele weekend hartstikke zonnig en droog. Het voelt alles bij elkaar als het gevoel van de opening van een leuke lange zomer. Zoiets moeten die Vijf Vrouwen ook in hun hoofd gehad hebben, toen ze de afspraak voor dit weekend maakten. Maar het ziet er aan hun tafeltje meer uit als de afsluiting van hun jeugd. Net zoals het in deze dagen van eind april voor mij als de afsluiting van het Jaar van het Been voelt. Na maanden van eerst veel rusten en toen van veel oefenen, en van smeren en van ingepakt zitten in veel te strakke kousen kan ik zeggen ... kom maar op met die blote benen !!

• 26 April 2010 - 20:28

Kees:

Joepie, verhaaltjes! wordt ongetwijfeld een topjaar! met veel blote benen.Geborsten mos, das wel erg ruig! Leuke foto's van me gekke familie.

• 27 April 2010 - 07:20

Toon:

Heb je iemand stiekem die foto laten maken? Erg mooi geschreven en geeft een warm beeld van het weekend. Lekkere bruine kop heb je overigens al. Ik ben benieuwd welk thema dit jaar gaat krijgen.

• 28 April 2010 - 10:08

Mariëlle:

Ik in het reisverslag.
    Gekker moet het niet worden. Met deze GEKKE familie een weekendje op stap : ik ga ervoor. Het Was te GEK.